El proppassat 21 de febrer, coincidint amb l’inici del Carnaval, l’Institut Milà i Fontanals va celebrar el seu segon English Day. Aquesta no és l’única iniciativa que promou el centre en aquesta llengua, però sí que és aquella en què aboca més recursos de diversa índole i també aquella en la qual es fa més evident la feina feta durant tot l’any.
“Els alumnes gaudeixen molt tant dels tallers com del final de festa”, ens comenta la professora Magda Moliné, responsable d’aquest esdeveniment. El centre va oferir un total de dotze tallers per sessió lectiva, que els alumnes van poder triar prèviament. “La majoria de tallers van ser impartits per professors del centre, però estem molt contents d’haver comptat amb professors nadius de diferents nacionalitats, que hi donen un toc especial. Aquest any hem repetit el taller de danses escoceses, el de cavalls i el de graffiti, impartit pel professor Brian Reedy. El taller de cavalls, l’ha fet l’Amy Hitschmann, que també fa d’auxiliar de conversa al centre”, ens explica la Magda.
Altres tallers que van ser molt sol·licitats i que resultaren tot un èxit van ser el de pancakes, el de hot dogs, el de jocs d’improvisació teatral, el de Coding i els tallers esportius.
Milà’s Got Talent
El final de festa és un concurs de cant i ball que es diu Milà’s Got Talent. El nivell de les interpretacions fou excel·lent: aquest any s’hi van poder veure coreografies molt treballades, per la qual cosa els premis van ser força disputats. A banda tot això, alumnes i professors van celebrar l’anglès al pati.
L’anglès: una prioritat al Milà
I és que l’anglès és una prioritat del Milà, que és un centre que participa en el projecte d’innovació Generació Plurilingüe (GEP), del Departament d’Ensenyament. “El Milà és un centre GEP: i l’anglès no sols s’aprèn, aquí, sinó que es gaudeix”, ens continua comentant la Magda Moliné, coordinadora del grup de professors i professores que tira endavant aquest projecte. A part del Departament de Llengües Estrangeres, al Milà hi ha un grup impulsor de l’anglès integrat per set professors i professores (dues d’anglès i cinc d’altres matèries), que han rebut formació especialitzada per part del Departament d’Ensenyament durant dos cursos.
La comissió GEP, a part d’impartir unitats didàctiques de les seves matèries en anglès, promou i organitza accions i esdeveniments per impulsar l’ús de l’anglès. “Per això, l’English Day és per nosaltres una oportunitat de fer visibles el nostre esforç i il·lusió. I ja que ho fem tot de forma altruista, hem decidit passar-ho bé”, conclou Moliné.