Select Page

A causa de la pandèmia de la Covid-19, l’Institut Milà i Fontanals s’ha hagut de reinventar per poder oferir una jornada de portes obertes i que tothom que vulgui pugui conèixer de primera mà com és estudiar batxillerat al Milà.

Els alumnes de la matèria de Revista de 1r de batxillerat hem realitzat entrevistes entre els nostres companys (en format escrit i en format vídeo) perquè ens expliquin la seva experiència a l’Institut. Hem parlat amb alumnes dels diferents itineraris (arts, ciències i tecnologia, i humanitats i ciències socials); així queden recollits diversos punts de vista.

 

1. Per què vau escollir el Milà com a centre per a estudiar el Batxillerat?

Molts alumnes ressalten la proximitat com un factor decisiu per fer la tria de l’institut en el qual cursar batxillerat, però molts van decantar-se pel Milà i Fontanals malgrat que això els fes creuar Vilafranca, el Penedès o, fins i tot, altres comarques. “Som una quinzena d’alumnes que venim des de Castellbisbal, la majoria per cursar els itineraris d’arts plàstiques i escèniques”, ens explica la Clara Granados, del batxillerat d’Arts Plàstiques, que cada dia agafa el tren per venir des del Vallès Occidental.

“L’àmplia oferta en itineraris és un gran reclam per optar pel Milà”, ens explica l’Anna Serveto, antiga estudiant de l’Institut Nou de Vilafranca. “Jo vaig triar al Milà i Fontanals per tal d’estudiar arts plàstiques, que és el què realment m’agrada”, afegeix. Per a ella el canvi de centre no va suposar cap problema ja que assegura que “al Milà és fàcil fer nous amics”. “La gent és molt maca i l’ambient també”, afegeix l’Arnau Ávalos, que ha vingut al Milà i Fontanals, provinent de l’Eugeni d’Ors, per poder estudiar arts escèniques.

Alguns estudiants ens expliquen que van ser les recomanacions dels antics professors, amics o familiars els que els van fer decidir-se a venir a estudiar al Milà. “Tinc familiars propers que havien vingut al centre i me’n van parlar bé”, diu la Maria Miró del batxillerat científic, exalumne de l’escola Vedruna de Vilafranca. “El Milà té fama de ser un bon institut”, sentencia l’Elisa Tordonato, estudiant del batxillerat social i provinent de Sant Ramon de Penyafort de Vilafranca.

 

2. Què destacarieu de les classes?

De les classes, els alumnes destaquen coses diferents segons la modalitat que estan cursant. Des de la branca artística, l’Arnau Ávalos destaca que li agrada com el Milà “tracta les arts com una matèria més i no com alguna cosa apart o secundària”. El Santiago Gómez, que actualment està estudiant arts plàstiques i que ja és Milà des de 1r d’ESO, posa en valor “el dinamisme i la varietat de coses que podem fer en les diferents assignatures: ara mateix estem fent un curt per una assignatura, a filosofia estem fent debats, a dibuix artístic estem realitzant autoretrats amb acrílic…. Aquesta varietat ens ajuda a desenvolupar diferents aptituds i col•laborar amb altres persones”.

Des la branca de ciències i tecnologia, la Marina Molinari, estudiant el batxillerat de ciències i alumna del centre des de 1r d’ESO, destaca que el que més li agrada del batxillerat són les pràctiques i les excursions programades: “fins i tot a Llengua Catalana hem fet alguna sortida com anar a llegir a fora o l’Escape Room sobre Tirant lo Blanc”. Però “el millor”, continua la Marina, “són les pràctiques de laboratori, que són molt guais”. La seva companya de classe, la Maria Miró, ho corrobora i afegeix que “a mi també m’agraden les classes com a espai físic, perquè hi ha ventilació i espai”.

Des la branca d’humanitats i ciències socials, l’Elisa Tordonato, posa èmfasi en que “els professors són especialistes en la matèria” i en que “les classes estan molt ben equipades”. “Jo destacaria la varietat de les assignatures optatives que s’ofereixen”, afegeix la Victòria Cànaves, que ja va cursar l’ESO al Milà. “Jo he triat ampliació d’anglès i alemany, però l’oferta era àmplia i interessant”.

 

3. Com definiríeu la relació que existeix entre els professors i els alumnes?

Tots els alumnes ens diuen que, en general, la relació amb els professors és “molt bona”. Des del punt de vista de l’Arnau Ávalos i la Maria Miró, “la majoria són molt propers” i l’Anna Serveto destaca que “intenten que la relació no només sigui professional, si no també com un amic”. “Si tens algun problema fan tot el possible per solucionar-lo, siguin dubtes o sigui el que sigui. Estan sempre al nostre costat”, afegeix el Guillem Sala, estudiant del batxillerat social i provinent de l’escola Sant Josep de Vilafranca.

La Julienne Lewy, exalumna de l’Escola Montagut i actualment cursant el batxillerat d’arts escèniques, afegeix que el que més li agrada és que els professors “s’adapten a les necessitats dels alumnes”. “Per exemple, si tens algun Pla Individualitzat, fan tot el possible per ajudar-te”, conclou la Marina Molinari.

 

4. Quina és la principal diferencia entre ESO i batxillerat ?

“La principal diferencia entre ESO i batxillerat es la exigència que et demana el curs” diu el Guillem Sala del social. “No es pot comparar el nivell de l’ESO amb el de batxillerat per què el nivell de batxillerat és més alt”, afegeix. En canvi l’Arnau Ávalos d’arts escèniques, creu que no és tant la dificultat com “la quantitat de temari”. “Hi ha molta més feina”, afegeix la Marina Molinari, del biosanitari.

La Victòria Cànaves, del social, afegeix que per ella també és important que “a batxillerat pots triar moltes de les assignatures que fas, per tant allò que t’expliquen s’ajusta als teus interessos”. La Safa Sarouasi, que estudia el batxillerat tecnològic després de fer l’ESO al Milà, ho exemplifica així “jo vull ser enginyeria i ara dediquem moltes més hores a les assignatures de números, que són les que m’agraden i les que més em serviran per allò a què em vull dedicar”.

 

5. Com us heu adaptat a la nova situació provocada per la COVID-19?

Unai Lecegui, actualment cursant el batxillerat tecnològic i exalumne de Sant Ramón, creu que “tot i que la mascareta és molesta, la a situació provocada per la Covid-19 no ha sigut cap impediment”. El seu company de classe, el Miquel Marcé, que va cursar l’ESO a Vedruna Vilafranca, ho corrobora: “la situació excepcional provocada per la pandèmia no ha sigut un problema, ni per estar atent a classe ni per la seguretat, ja que el centre compleix les mesures de seguretat”.

També provinent de Sant Ramon, Pau Freixedas, actualment estudiant el batxillerat social, lamenta només que “per prevenir els contagis hem estat cursant, un dia cada setmana, les classe online”. En el seu parer “l’educació telemàtica dificulta la interacció i el feedback i penso que això és un inconvenient pel nostre aprenentatge”, però està d’acord amb la Julienne Lewy que, “interacció social a banda, tenim tots els links per connectar-nos a les sessions a distància al Moodle i la veritat és que funciona tot bé”. Tot i així, com la resta, creuen els dits per poder tornar aviat a la normalitat.

 

Gravació i edició (vídeo i redactat): Gerard Gol, Erika Herrera, Ferran Macià, Pablo Mata, Marc Paredes, Pol Suárez, Lluc Vendrell i Enric Vidal

 

Secured By miniOrange