Select Page

Benvolguda família,

Per tal d’establir un primer pas que ens permeti unificar i fer més eficients i entenedors els processos d’ensenyament i aprenentatge en les actuals circumstàncies, hem elaborat un recull de les activitats lectives proposades als alumnes al qual tingui accés tot l’alumnat i professorat. S’ha tingut en compte que la càrrega lectiva d’aquestes activitats es vagi ajustant a l’evolució de la situació, considerant que els horaris, rutines i procediments de treball a casa són en aquests moments en procés de consolidació. Per aquesta raó cada setmana s’afegiran noves tasques en el moodle del centre, graduant-ne el nombre i la complexitat.

El Departament d’Educació ha anunciat que no donarà cap directriu sobre com s’avaluarà el tercer trimestre fins després de l’11 d’abril i que serà a partir d’aquesta data que es reemprendrà l’activitat lectiva oficialment, si es pot presencialment, i sinó telemàticament.

Per tant, les activitats d’ensenyament-aprenentatge que es desenvolupin fins al 11 d’abril s’han d’entendre com encaminades a comprovar si els aprenentatges es van consolidant i a què l’alumnat pugui fer la seva pròpia autoavaluació. En el moment en què es clarifiqui per part del Departament quin serà el procediment a seguir amb el que resta de curs us ho comunicarem immediatament. Mentrestant, l’únic que podem fer és continuar-nos preparant per qualsevol dels escenaris possibles, i perquè aquesta preparació sigui realment efectiva, és imprescindible que es faci un feed-back per part del professorat sobre els aprenentatges. Quin valor tindran en el futur aquests retorns en forma de correcció (a hores d’ara no en podem dir pròpiament qualificacions), és absolutament impredictible.

Pel que fa a la selectivitat, queda confirmada pel moment la voluntat de realitzar-la com a màxim fins al 10 de juliol, i, atenent a la impossibilitat de garantir un uniforme desenvolupament del currículum a tots els centres, es pren també l’acord d’introduir una molt més gran optativitat en els exercicis de la prova, per evitar que cap alumne pugui ser agreujat per no haver impartit alguna part del currículum.

Aprofitem l’avinentesa per felicitar a la guanyadora del concurs de poesia que el Departament de Llengua Catalana i Literatura va organitzar amb motiu del Dia Internacional de la Poesia, celebrat dissabte passat. El poema guanyador porta per títol Tant de bo i l’autora és l’Anna Company, alumna de 2nD:

També aprofitem per fer-vos arribar la iniciativa d’un grup de professores i professors que han organitzat el concurs de fotografia #milaindoor. La setmana que ve el concurs té com a tema “Els miralls”. Animeu-vos i participeu-hi, la setmana que ve el concurs té com a tema Els miralls. Vet aquí la promo:

Certament el confinament ens porta greus perjudicis però, malgrat tot podem mirar al futur amb il·lusió en observar les feines que els alumnes estan elaborant aquests dies, com els exercicis de tecnologia industrial de l’Oriol Baldrís, estudiant del Batxillerat tecnològic que, com els seus companys, es prepara per una selectivitat incerta; o els resultats del treball de ciències naturals sobre els sentits del grup 3rL; o tants d’altres que aquests dies estem rebent. Esperem que gaudiu de bona salut i aviat ens puguem retrobar: tornarem a compartir el nostre dia a dia amb compromís i encara amb molta més il·lusió per la nostra feina. Salutacions cordials,

Equip de professors i professores de l’Institut Milà i Fontanals

Secured By miniOrange