Select Page

Benvolguda família,

Divendres passat el Departament d’Educació va publicar el document Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus i en roda de premsa va informar que activava un pla d’acció per garantir l’aprenentatge en línia de l’alumnat i acompanyar els docents i els centres en l’ús de les eines digitals. D’aquesta manera el Departament elabora unes instruccions més concretes pels centres i docents i, en el cas del Milà, valida la línia de treball que vàrem encetar tot just es va produir el tancament.

Tenint en compte les instruccions del Departament i l’allargament del període de tancament, estem treballant en establir procediments de treball comuns per a tots els docents i així uniformitzar els processos d’ensenyament i aprenentatge per a fer-los més eficients i entenedors. Per aquest motiu hem establert un horari marc que permeti als alumnes desenvolupar les activitats lectives de forma ordenada:

  • De les 08:00 a les 20:00 hores: horari de treball a casa: Es recomana que l’alumnat concentri les activitats lectives en aquesta franja. Fora d’aquesta franja el professorat no establirà cap comunicació amb l’alumnat.
  • De les 9:00 a les 13:00 hores: horari de comunicacions a temps real: En aquesta franja el professorat estarà disponible per a resoldre dubtes en línia i podrà demanar els alumnes que segueixin simultàniament alguna activitat lectiva (chat, videoconferència, directe de FB, Instagram, youtube, etc)

El tancament dels centes docents comporta un gran canvi en la forma de treball de professorat i alumnat i convé que dediquem esforços a acostumar-nos-hi. Si a més aquest canvi va acompanyat del confinament a casa, l’esforç és encara més gran. Hem seleccionat aquest vídeo per què ens ha semblat una manera molt entenedora de justificar el confinament:

:

Donat que el període de confinament s’ha allargat també ens semblen útils les orientacions psicològiques per a famílies elaborades per l’escola L’horitzó de Barcelona, en què es fa palesa la necessitat de trobar una visió positiva a la situació. Per això cal que percebem la situació com un repte i una oportunitat de millorar. En aquest aspecte, per exemple, podem aprofitar aquests dies per fomentar la col·laboració dels nois i noies en les tasques de la casa. Per exemple, podem establir una rutina per:

  • Col·laborar en la neteja de la llar
  • Ajudar en la preparació del menjar
  • Endreçar l’habitació
  • Parar taula i recollir-la
  • Plegar i classificar roba

Esperem que gaudiu de bona salut i aviat ens poguem retrobar: tornarem a compartir el nostre dia a dia amb compromís i il·lusió fer la nostra feina. Salutacions cordials,

Equip de professors i professores de l’Institut Milà i Fontanals

Secured By miniOrange