Per altra banda, la revista va néixer amb la voluntat d’oferir monogràfics de llengua que acostin i facin compatible la feina que es fa a les aules dels instituts i la que se segueix treballant a les de les facultats de filologia. De fet, la revista va començar com un òrgan de difusió per als professors universitaris, però actualment s’ha obert a la participació dels professors de secundària. Hi ha, doncs, la voluntat de partir de les necessitats del professorat. D’altra banda, s’ha convingut que els monogràfics acullin, també, la feina dels filòlegs catalans i professors d’aquesta llengua. I, finalment, s’ha considerat que, en aquesta tasca d’ensenyar una llengua més viva i adaptable a cada context de comunicació, no es podia deixar de banda els traductors.
La revista ReGroc aborda, per tant, les necessitats que els professors tenen a l’aula, i es proposa de fer una actualització de la gramàtica que la faci una eina més útil. Per això cada monogràfic treballarà alguns dels temes gramaticals que més repercussió tenen en la llengua escrita. A partir d’aquí, s’enllaçarà un professor universitari amb un professor de secundària: tots dos faran la feina coordinadament i amb una visió àmplia i de futur. El primer s’encarregarà de crear el material teòric. El segon el posarà en solfa a l’aula.
Tot aquest projecte tan ambiciós tot just comença ara. Entre l’estiu vinent i el Nadal, els professors universitaris enllestiran la feina teòrica, que els professors de secundària no aplicaran, plenament, fins al curs 2022-23. En aquest cas, els professors d’institut tindran tot aquest curs per redactar la valoració pràctica de l’experiència. Els temes són diversos, i abracen un espectre ampli de la gramàtica de les dues llengües en contacte (els connectors, l’ús de preposicions, l’oralitat i l’escriptura, el paràgraf i el text, les interferències entre les dues llengües…).
La professora Sara Hermosa des d’aquest curs ensenya llengua castellana al Milà. Dona inquieta i ensenyant vocacional, com a docent activa que és la Sara se serveix contínuament de les xarxes socials per contactar amb els alumnes i fer-los treballar —i reflexionar sobre el llenguatge i la llengua— més enllà de les fronteres de l’aula.
La professora Sara Hermosa, flanquejada pels alumnes Clàudia Freixedas, a la seva esquerra, i Laia Xiao Planas i Jordi Bel, a la seva dreta.